No worries! Just enjoy - Byron bay and.... - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Famke Dijkman - WaarBenJij.nu No worries! Just enjoy - Byron bay and.... - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Famke Dijkman - WaarBenJij.nu

No worries! Just enjoy - Byron bay and....

Blijf op de hoogte en volg Famke

11 Juli 2017 | Australië, Noosa Heads

Ik weet dat het alweer een tijdje geleden is, maar hier is deel 2 van de reis. Vanuit het drukke Sydney vertrok ik naar Byron Bay. Deze reis duurde 12 uur met de bus. Eenmaal aangekomen in Byron Bay was het 7 uur sochtends en mocht ik nog niet inchecken, dus besloot ik Byron bay te verkennen. Ik liep naar buiten en keek mijn ogen uit. Mannen met lang blond golfend haar. Onder hun armen een surfplank en een dikke glimlach op hun gezicht. Over surfen gesproken, dat moest ik natuurlijk ook proberen. Ik besloot een surfles te nemen. Dit was echt geweldig!!!!! Surfles van een man met langblond haar. Ik dacht dat ik droomde, maar oke het was best moeilijk en het duurde dan ook even voordat ik op het bord kon staan. In Byron Bay is surfen de bezigheid van de dag. Overdag surfen en savonds genieten van een biertje bij de bbq. Ook dat moest ik natuurlijk proberen. (Helaas hadden ze geen grolsch, maar straks meer over Grolsch). Ik verbleef nog een aantal dagen extra in Byron Bay, want het was echt geweldig. Daarna op naar Surfers paradise, wat eigenlijk geen surfers paradise is. Ik zag een aantal mensen surfen, maar minder dan in Byron Bay. Ik ontmoette 2 colombiaanse jongens. Zij vroegen mij of ik krolscjjj kende. Ik moest even 3x denken, voordat ik begreep waar dit over ging. GROLSCH. Het is super populair is in Colombia en ook geliefd. Alleen spreken ze het heeeeel raar uit. Surfers paradise is meer party paradise. Hier in Australië is alcohol best prijzig, dus iedereen drinkt hier het zogenoemde Goon. (Een 4.5 liter pak wijn voor 10 Australische dollar ongv 7 euro). Lekker is anders, maar oke het is te doen. Ohja ik heb ook nog wel dingen ondernomen in Byron Bay en Surfers paradise. Niet dat jullie denken dat ik de hele dag op het strand lig. (Wel vaak). Oke genoeg over Surfers Paradise. Op naar Brisbane. Brisbane is een leuke stad, maar minder geschrikt voor backpackers vind ik. Ik ben naar het Koala opvangcentrum geweest. Om te knuffelen met koala's en kangeroos. Echt leuke beesten. Kangeroos voeren is echt te leuk. Savonds een kroegentocht gedaan in Brisbane. Wel leuk om te vertellen is dat ik in een bar de karaoke wedstrijd heb gewonnen. Stond ik daar Oasis-wonderwall te zingen met een of andere duitste jongen. Hier is een filmpje van, maar dat even ter zijde. Ik won de karaoke wedstrijd! Heerlijk. Ik ben nu ongeveer 2.5 week van huis en ik wil eigenlijk gewoon een jaar hier gaan werken en nog ff wachten met de nederlandse temperaturen. (Sorry mam). Ik ben op dit moment in Noosa Heads. Een prachtig plekje vol leuke mensen. Ik ben nog geen moment alleen geweest en ik ben op dit moment aan het reizen met een Nederlands meisje. Ze is 25 en kookt voor mij. Heel handig! Dominique als je dit leest: je bent een topper. Donderdag ga ik naar Fraser Island. Hier ga ik met een groep rond touren in jeeps. Hierover later meer. Dit was m alweer. No worries just enjoy!! Doei

  • 11 Juli 2017 - 14:57

    Dominique :

    Je bent een schatje

  • 11 Juli 2017 - 14:57

    Dominique :

    Je bent een schatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke

Actief sinds 21 Juni 2017
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 6753

Voorgaande reizen:

23 Juni 2017 - 27 Augustus 2017

Backpacken in Australie

Landen bezocht: