3 eilanden en een spontane actie - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Famke Dijkman - WaarBenJij.nu 3 eilanden en een spontane actie - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Famke Dijkman - WaarBenJij.nu

3 eilanden en een spontane actie

Blijf op de hoogte en volg Famke

11 Augustus 2017 | Australië, Noosa Heads

Het is alweer een tijdje geleden....
We waren gebleven bij Noosa.
Vanuit Noosa vertrok ik naar Fraser Island. Heel vet!
Een eiland dat volledige bestaat uit zand. De bewoners van Fraser Island worden beschermd door een hekwerk. Ze worden beschermd tegen de dingo's. Wilde honden.... ze lijken lief en onschuldig, maar dat zijn ze niet. Het is een prachtig eiland en als je goed kijkt zie je soms walvissen. Ik heb fraser ook van boven gezien. Dit was geweldig! Ook heb ik haaien gezien. Na fraser island ging ik naar Airlie beach. Airlie is 3 maanden geleden getroffen door cycloon Debbie. Het is een prachtige plek, maar de sporen zijn zeker zichtbaar. Vanuit Airlie beach zou ik naar de Whitsundays gaan om een introduik te doen en te snorkelen, dit werd geannuleerd i.v.m. de schade van de cycloon. Ik moest mijn intro duik laten vallen en kon alleen snorkelen. Het was een leuk, maar het koraal is grotendeels verwoest door de cycloon. Ik heb 2 nachten op een boot geslapen en ik ben naar het prachtige whithavenbeach geweesr. Dit uitzicht was geweldig. Voor foto's check facebook. Na dit eiland ben ik verder gegaan naar Magnetic Island. Hier heb ik met 2 nederlandse meiden een auto gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen. We zagen wilde koala's en zelfs een baby koala!! Geweldig! Daarna ging ik naar Cairns. Mijn eind bestemming van Australië en hier heb ik geskydived, het regenwoud bezocht en prachtige waterfalls. Ik had 8 weken de tijd voor de oostkust. De meeste doen er ongeveer 5 a 6 weken over en dat deed ik ook. Ik was op mijn eind bestemming, waar ik haast alles al had gezien en ik had nog 2 weken over... wat nu? 2 weken stil zitten is niet echt aan mij besteed en de rest van Australië wil ik "bewaren" voor als ik meer tijd heb, zodat ik dit goed kan bekijken. Ik ben echt verliefd geworden op Australië. De natuur, de mensen en de layback sfeer. Heerlijk! Zoveel prachtige mensen ontmoet en zoveel gezien. Oke even verder met mijn verhaal over de twee weken stil zitten. Ik ging kijken naar mogelijkheden. Hieruit kwam BALI..... Dussss ik boekte een ticket naar Bali! Spontaan. 4.5 uur vliegen. Hierbij: ik lig nu op het prachtige strand van Canggu op Bali met een Bintang biertje in mijn hand. Ik heb 2 weken om Bali te zien en dan vlieg ik terug naar Cairns om nog 3 dagen te blijven en te gaan scuba diven in het Great Barrier Reef! Daarna vlieg ik naar Fiji waar ik 1 week ga eiland hoppen en dan helaas naar huis...... Toen ik in Bali aan kwam had ik even een cultuur shock. Kinderen van 7 op een scooter over de weg racen. Australië is echt westers ingericht en Bali (Indonesië) is Azië. Genoeg gelul weer.... groetjesss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke

Actief sinds 21 Juni 2017
Verslag gelezen: 1141
Totaal aantal bezoekers 6741

Voorgaande reizen:

23 Juni 2017 - 27 Augustus 2017

Backpacken in Australie

Landen bezocht: