G'day mate, How are you? - Eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Famke Dijkman - WaarBenJij.nu G'day mate, How are you? - Eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Famke Dijkman - WaarBenJij.nu

G'day mate, How are you? - Eerste dagen in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Famke

27 Juni 2017 | Australië, Sydney

Vrijdag 23 juni 2017 was het dan eindelijk zo ver. Ik vertrok richting Australie om in m'n eentje te backpacken en wat was ik gespannen. Geen backpack ervaring en 2.5 maand van huis. Ik heb de heen weg een klein beetje onderschat.... 24 uur onderweg waarvan 19 uur in het vliegtuig. Ik vloog vrijdag om 13:10 Nederlandse tijd naar Hong kong. Ik zat nog geen uur in het vliegtuig of er werd al diner geserveerd en een paar uur later ontbijt. Hierdoor raakte mijn lichaam de kluts kwijt. Ontbijten om 11 uur 's avonds en dineren om 8 uur 's ochtends. Ik denk dat ze dit doen, zodat je lichaam kan wennen aan het tijdsverschil. Nou wennen deed mijn lichaam niet en toen ik eenmaal aan kwam in Hong Kong besloot ik eerst maar even de benen te strekken, want de vlucht duurde zo'n 11 uur. Later vanaf Hong Kong naar Sydney en deze reis duurde 9 uur. Ik kwam zaterdag 24 juni om 20:00 (Australische tijd) aan in Sydney. De medewerkers van het hostel (waar ik verblijf) zouden mij ophalen, maar als het later werd dan 9 uur moest ik contact opnemen. Ik stond pas om 21:30 buiten. De douane in Sydney is erg streng en hierdoor duurde het erg lang voordat ik buiten stond. Toen kwam de eerste Australische ervaring. Ik liep naar buiten en vroeg iemand de weg. G'day mate, how are you? (Typisch Australisch en ze zeggen het werkelijk allemaal). Oké nu even verder over hoe het nou verder ging met het vervoer. Nou ik stond dus buiten in mijn uppie en het bleek duurder te zijn om het hostel te bellen met mijn Nederlandse telefoon, dan dat een ritje met een taxi koste. Ik ging op eigen houtje vervoer regelen. Ik zag een busje met een klein mannetje en ik dacht koe ik ga hier gewoon in zitten en als er iets gebeurd.... het is een klein ventje die kan ik wel aan (soms moet je gewoon zo denken) Ik stapte in het busje (moe van het reizen) en het mannetje begon te rijden. Ik schrok, want in Australie rijden ze aan de andere kant van de weg en rijden ze ook flink door. Eenmaal aangekomen in het hostel, liet mijn lichaam wederom merken dat het tegen vliegtuigmaaltijden is. Ik rende naar de receptie en zei: I NEED TO GO TO THE WC UH TOILET... Snel naar de wc en mijn maag besloot alles eruit te gooien. Ik kwam op mijn kamer en ging gauw slapen. ( De kamer bestaat uit 6 bedden) Het is geen hoogseizoen dus vaak zijn er 4 bedden bezet. De volgende dag besloot ik goed te ontbijten, maar helaas dacht mijn maag er weer anders over. Volgends mij noemen ze dit een jetlag... Daarna ging het stukken beter. Dezelfde dag bezocht ik het Opera house en de Harbour Bridge. Ik heb ook over de Bridge gelopen. De 2e dag ging ik naar Bondi beach, een prachtig strand met hele woeste golven. Dezelfde avond keek ik naar het Opera house en de Harbour bridge terwijl de zon onderging. Prachtige skyline van Sydney. Vandaag naar de Blue mountains geweest met o.a. the Three Sisters and Wentworth falls. Morgen is het mijn laatste dag in Sydney en dan reis ik door naar Byron Bay. Groetjes vanaf mijn hostel hoogslaper in Sydney !! PS: vandaag zag ik wilde kangeroos

  • 07 Juli 2017 - 16:45

    Wieke:

    Heey make leuk verhaaltje
    Wanneer komt er weer een

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke

Actief sinds 21 Juni 2017
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 6748

Voorgaande reizen:

23 Juni 2017 - 27 Augustus 2017

Backpacken in Australie

Landen bezocht: